hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

لوکس ترین تور ها در جهان

یکی دیگر از انواع تور ها، سفر به مقاصد لوکس و بی نظیر است. این سفر های لوکس می تواند یک سفر خاص باشد و برای افرادی که می خواهند یک سفر لوکس و لاکچری را تجربه کنند، خاطره انگیز ترین و بیادماندنی ترین سفر باشد. از جمله ویژگی های یک تور لوکس می توان از موقعیت مکانی عالی، امکانات کامل و مدرن و... نام برد.

 در این قسمت وبلاگ های هتل شما را با بهترین و لوکس ترین مقاصد گردشگری در ایران و جهان آشنا می کند:

تور مشهد

این تور نیز دارای خدمات و امکانات لوکس و بی نظیری مانند انتخاب بهترین هتل ها، پرواز یا قطار ها با کلیه تجهیزات و امکانات لاکچری می باشد. قیمت این تور ها با توجه به امکانات و خدماتی که در آن ارائه شده است، بسیار بیشتر از دیگر تور ها می باشد و این ویژگی ها باعث شده است افراد خاصی این تور را انتخاب کنند. در این تور نیز هتل هایی را برای گردشگران رزرو می کنند که کلیه خدمات و امکانات آن مدرن و خاص می باشد. تور مشهد نیز به صورت ترکیبی می باشد، به صورتی که در یک سفر هم می توانید به زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) رفته و هم از جاذبه های گردشگری شهر مشهد و همچنین شهر های اطراف آن بپردازید.

تور لوکس اروپا

یکی از لوکس ترین تور های خارجی تور گردشگری اروپا می باشد. چرا که این تور می تواند یکی از بی نظیر ترین تجربه ها را برای افراد به ارمغان آورد. از آن جایی که این تور با بالا رفتن قیمت یورو گران شده است، افراد خاصی می توانند در این تور شرکت کنند. گردشگران نیز باید برای رفتن به اروپا ویزای شینگن را تهیه کنند تا به راحتی بتوانند از جای جای این کشور بازدید کنند. همچنین یکی از مزایای این سفر این است که کشور های اروپایی با هم هم مرز هستند و نیازی به استفاده از هواپیما نمی باشد و می توانند با قطار یا اتوبوس به مقصد خود برسند.

از جمله بهترین جاهای دیدنی و فوق العاده در این کشور می توان به پاریس و آمستردام اشاره کرد که هر کدام از آن ها به نوع خود منحصر به فرد می باشند. همچنین این قاره دارای سواحل بی نظیر و شگفت انگیزی می باشد که با معماری سنتی و قدیمی خود، تصویری زیبا و فوق العاده ای را به نمایش گذاشته است. در این تور نیز خدماتی مانند اقامت در هتل های متنوع با صبحانه، ترانسفر رفت و برگشت، بلیط رفت و برگشت، همراهی لیدر فارسی زبان، ویزای شینگن و... ارائه می شود. این امکانات نیز باعث می شود افرادی که به دنبال تور های لوکس و لاکچری هستند، این تور مورد تاییدشان قرار بگیرد.

تور ایتالیا

از دیگر تور های لوکس در جهان می توان به تور ایتالیا اشاره کرد. این تور نیز یک تور ترکیبی با شهر های دیگر مانند شهر های رم، میلان، ونیزو... برگزار می شود. گردشگرانی که این تور را برمی گزینند باید ویزای شینگن را خریداری کنند. همچنین است که برای سفر به این کشور فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. در این تور ها نیز امکاناتی همانند گشت شهری، راهنمای محلی، همراهی لیدر فارسی زبان، رزرو هتل 4 ستاره با صبحانه، بلیط رفت و برگشت با هواپیما و بیمه مسافرتی به گردشگران ارائه می شود.

تور فلورانس

این تور نیز یکی دیگر از تور های لوکس است که به صورت ترکیبی با دیگر شهر های ایتالیا اجرا می شود. این شهر نیز یکی از جذاب ترین و بهترین شهر های اروپایی می باشد که می توان در آن به بازدید از کلیساها، قصر ها، موزه ها و... پرداخت. از متداول ترین خدمات و امکانات ارائه شده در تور فلورانس نیز می توان به بلیط رفت و برگشت، رزرو بهترین هتل، گشت های شهری و آپشنی، همراهی لیدر فارسی زبان، بیمه مسافرتی، راهنمای محلی و... اشاره کرد.

تور7 روزه نیویورک

این تور نیز در 7 روز ادامه دارد و هر روز آن دارای برنامه های منحصر به فرد و مهیجی می باشد. در این تور می توان به بازدید از جاذبه های گردشگری و مراکز تجاری پرداخت. برجهای نیویورک نیز منظره ای بی نظیر را به وجود آورده که چشم هر گردشگری را به خود خیره می سازد. این تور نیز بهترین هتل در نیویورک را برای اقامت گردشگران رزرو می کند. همچنین بهترین و لوکس ترین امکانات را نیز برای آن ها ارائه می دهد. تور نیویورک نیز گشت و گذار از بهترین جاهای دیدنی نیویورک مانند گشت فیلادلفیا، آبشار نیاگارا، بوستون شهر چینی ها، و همچنین گشت تمام روز در شهر را در برنامه های خود دارد.

کشف مولکول فسفین در سیاره زهره

مولکول فسفین گازی است که یک گروه بین المللی از ستاره شناسان در ابرهای زهره کشف کرده اند. این گاز تنها در محیط هایی رشد می کند که فاقد اکسیژن باشند و تولید آن هام فقط با میکروب یا به صورت صنعتی در زمین تولید می شود.

فسفین چیست؟

این مولکول فسفین یک نوع گاز بی رنگ و بسیار سمی می باشد، که توسط ارگانیسم هایی که برای رشد و زنده ماندن به اکسیژن نیاز ندارند، تولید می شوند.     

در جلسه ی خبری انجمن نجوم سلطنتی که در تاریخ 25 شهریورماه 1399 در کشور بریتانیا برگزار شد، این خبر توسط تیم ستاره شناسان که از کشور های انگلستان، ایالات متحده و همچنین ژاپن است، اعلام گردید. این کشف بزرگ نشان دهنده وجود حیات در سیاره زهره می باشد.

برخی از دانشمندان بر این باورند که ابرهای زهره می توانند مکانی برای رشد میکروب ها باشند، البته در مکانی که از سطح داغ آن بسیار دور باشند و همچنین میزان تحمل محیط اسیدی آن مکان بسیار بالا باشد.

 " زمانی که برای اولین بار نشانه هایی از مولکول فسفین را مشاهده کردیم، خیلی عجیب و شوک آور بود! "

این گفته جین گریوز، رهبر تیم ستاره شناسان است که اولین بار در تلسکوپ جیمز کلرک بخشی از نشانه های فسفین را مشاهده کرده است.

چگونگی تایید این کشف شگفت انگیز

برای آن که، این کشف بزرگ ستاره شناسان، مولکول فسفین مورد تایید قرار بگیرد، باید ابتدا از 45 آنتن در کشور شیلی و سپس از تلسکوپی حساس تر در رصد خانه ی جنوب اروپا استفاده شود. این دو عمل توانستند طول موج حدود 1 میلی متری سیاره زهره را رصد کنند.

آیا مقدار فسفین موجود در ابر های زهره می تواند از فعالیت های غیربیولوژیکی طبیعی در کره زمین را حاصل شود؟

تیم بین المللی محققان برای پاسخ به این سوال نیز محاسباتی انجام دادند اما هیچکدام از آن ها نتوانستند فسفین را به اندازه کافی بسوزانند. بنابراین به این نتیجه رسیدند که این منابع غیر بیولوژیکی حداکثر یک ده هزارم فسفینی را که تلسکوپ ها دیده اند، تولید می کنند.

این محققان نیز با توجه به بررسی های متعددی که انجام داده اند می گویند یکی از تولید کننده های فسفین، باکتری های زمین می باشند. این باکتری ها فسفات را از مواد بیولوژیکی گرفته و به جای آن هیدروژن اضافه می کنند و سپس فسفین را دفع می کنند.

لئوناردو تستی مدیر عملیات آلما، درباره کشف مولکول فسفین می گوید: وجود حیات در سیاره زهره می تواند یک موفقیت و پیشرفت برای علم اختر زیست شناسی باشد. پس باید این نتایج شگفت انگیز همراه با مطالعات نظری و شهودی بررسی شود.

هر آنچه که درباره تور مسافرتی باید بدانیم...!

تور چیست؟

تور مسافرتی به مجموعه ای از اجزای سفر گفته می شود که باید همانند یک بسته به مسافر داده شود. عناصر این بسته شامل : حمل و نقل و جابجایی، اقامت، غذا، گشت و گذار و... می باشد. این سفرتوسط آژانس یا دفاتر مسافرتی از قبل تعیین شده است.

انواع تور

تور مسافرتی یکی از بهترین و بی دغدغه ترین روش های سفر می باشد. یکی از بدترین اضطراب هایی که مسافران در سفر دارند، می تواند فراهم کردن و جمع آوری مقدمات و ضروریات سفر باشد که تور از این مسئله مستثنی است. همچنین ممکن است هر فرد در سفر دارای خواسته های  منحصر به فردی باشد که در این صورت وجود آژانس ها و دفاتر متفاوت که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، باعث می شود که مسافر با توجه به خواسته های خود سک تور را انتخاب کند.

تور ها انواع مختلفی دارند که در این قسمت با آن ها آشنا می شویم:

  • تور هوایی، زمینی
  • تور انفرادی، گروهی
  • تور ترکیبی ، تک مقصده
  • تور داخلی ، خارجی

تور هوایی و زمینی

تور هوایی : یکی از قسمت های تور، وسیله نقلیه ای می باشد که برای طی کردن مسیر استفاده می شود. از راحت ترین روش های حمل نقل انتخاب تور هوایی است چرا که باعث می شود در کمترین زمان به مقصد رسیده و برای بازدید از جاذبه های گردشگری وقت کافی را نیز داشته باشید. در تور هوایی نیز بلیط هواپیما و واچر هتل نیز به شما داده می شود.

تور زمینی و دریایی: از دیگر روش های سفر انتخاب تور زمینی می باشد که برخی از افراد به دلایل مختلفی این تور را انتخاب می کنند و باعث می شود افراد از جاذبه های موجود در طول راه نهایت لذت را ببرند. قیمت تور زمینی بسیار ارزان تر از تور هوایی می باشد و می تواند با قطار یا اتوبوس باشد.  یکی دیگر از روش های سفربه صورت زمینی، تور دریایی می باشد که بسیار هیجان انگیز است. چرا که با کشتی سفر کردن می تواند حال و هوای خاصی به افراد ببخشد.

تور داخلی و خارجی

فصول بهار و تابستان بهترین  فصل هایی هستند که می توان برای سفر به نقاط مختلف  کشور و جهان انتخاب کرد. تور های مسافرتی چه در مقصد های داخلی و چه مقصد های خارجی باعث می شوند که از هزینه سفر کاسته شود. در این قسمت می خواهیم به تفاوت تور های داخلی و تور های خارجی بپردازیم:

 تور داخلی: این نوع تور در بین مردم از استقبال بی نظیری بر خوردار است. این تور بیشتر به صورت گروهی و در ایام تعطیل در هر کشور می باشد. برخی از افراد فقط با هدف طبیعت گردی کوتاه و چند روزه به این تور روی می آورند. همچنین در تور داخلی بلیط و واچر به مسافر داده شده و نرخ گذاری می شود.

تور خارجی: این تور ها نیز دارای پکیج های مختلفی مانند پرواز، محل اقامت و خدمات دیگر می باشند. اقامت در تور های خارجی از قبل تعیین می شود. تور خارجی در مقابل تور داخلی از هزینه بیشتری برخوردار است. چرا که با نوسان قیمت ارز روبه رو است. همچنین طی کردن مسیر با هواپیما می باشد که این خود یک هزینه بسیار بالایی را در بر دارد. استانبول، گرجستان، تایلند، آنتالیا، مالزی و کشور های اروپایی از پرطرفدارترین کشور هایی هستند که مقصد اکثر مردم جهان است.

 تورهای گروهی و انفرادی

تور گروهی: در این تور شما به همراه چند نفر دیگر همسفر هستید که ممکن است در بیشتر اوقات در کنار شما باشند. در برخی از این تور ها یک نفر به عنوان لیدر گروه شما را تا جاذبه های گردشگری و مراکز خرید راهنمایی می کند و باعث می شود سفری خوب را تجربه کنید. در این گونه سفر ها هزینه گزاف و اضافی مانند هزینه تاکسی برای رسیدن به مقصد مورد نظر را هم در بر ندارد چرا که شما به صورت گروهی با یک وسیله نقلیه بزرگ به بازدید از جاذبه ها می پردازید.

تور انفرادی: در این تور ها با توجه به هوایی یا زمینی بودن سفر، بلیط هواپیما همراه با قطار یا اتوبوس به مسافر داده می شود. در کنار این موارد گزینه های دیگری هم قرار دارند مانند بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاه، لیدر، هتل و... که ممکن است در اختیار مسافرقرار بگیرد. در اینگونه سفر ها می توانید به صورت مستقل تصمیم گیری کرده و افراد غریبه هم با شما همسفرنخواهند بود.                                                                  

تور ترکیبی و تک مقصده

تور های ترکیبی: این تور ها به این معنی می باشد که افراد می خواهند در یک سفر از قسمت های مختلف بازدید کرده و چندین مقصد را با هم دیدن کنند. مثلا اگر به شهر مشهد سفر می کنند هم یک سفر زیارتی و هم یک سفری که بتوانند از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند را تجربه کنند، که به این نوع تور ها، تور های ترکیبی گفته می شود.

تور تفریحی و زیارتی

تور های تک مقصده: این نوع تور ها از قبل برنامه ریزی می شوند و تنها به بازدید از یک منطقه اختصاص میایند. به طور مثال بعضی از افراد ممکن است تور تک مقصده مشهد را برگزینند که تنها برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) باشد.

تور زیارتی

یکی از ویژگی هایی که تور مسافرتی دارند این است که می توانند با یکدیگر ترکیب شوند. قابلیت ترکیب کردن تور های مختلف به گونه ایست که شما می توانید یک تور داخلی را به صورت زمینی و اقامت در هتل 5 ستاره را انتخاب کنید.

تفاوت تور ارزان قیمت و گران قیمت در چیست؟

تور مسافرتی می تواند بر اساس موارد خاصی همچون خدمات، امکانات، نوع هتل و... به دودسته ارزان قیمت و گران قیمت تقسیم شود. از جمله مواردی که درتغییر قیمت تور نقش بسزایی دارد، نوع هتل می باشد.

اگر هتلی با امکانات و خدمات کمتری را انتخاب کنند، می توانند هزینه کمتری را برای آن در نظر بگیرند، در این صورت می توانند سفری مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشند و باید برای اقامت در بین هتل های 3 یا 4 ستاره به دنبال هتل مورد نظر خود باشند. در مقابل افرادی که هیچ محدودیت مالی ندارند و به دنبال هتل های با امکانات فراوان و لاکچری می باشند، می توانند هتل های 5 ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنند. هر گونه امکاناتی که در هتل ارائه شود دارای هزینه ای خاص می باشد.

تفاوت تور لحظه آخری و تور عادی

این نوع تور مسافرتی به این معنی است که فاصله زمان اعلام تور تا زمان پایان ثبت نام تنها دو روز یا سه روز است. در این نوع تور افراد باید در هر لحظه آماده باشند. تور لحظه آخری به دلیل اینکه با استقبال کمی روبه رو است، هزینه ای که از مسافرین دریافت می شود، بسیار کمتر از قیمت واقعی آن است. این تور ها بیشتر برای سفر به کشور های خارجی که برای ورود مسافران ایرانی نیاز به ویزا ندارند، ارائه می شود. حال تفاوت اصلی این تور با تور عادی در این است که تور های عادی همیشه بر روی سایت های مختلف قرار دارند و اینگونه تور ها هیچگونه تخفیفی چه از سمت پرواز و چه از سمت هتل را شامل نیست. همچنین تور عادی را در هر زمان که بخواهید می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری رزرو کنید.

روستای بند، تفرجگاهی دیدنی در ارومیه

یکی از مناطقی که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و همواره به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری مهم و زیبا در کشور به شمار می رود، روستای بند می باشد. این روستای بی نظیر که از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه می باشد، یک منطقه کوهستانی بوده که تعداد زیادی باغ و سد و رودخانه را در بر گرفته است.

در این روستا اغلب مردم به کار کشاورزی و و دامداری مشغول می باشند. از جمله محصولاتی که در این روستا با بیشترین سهم تولیدات روبه رو است گندم و جو می باشند. همچنین بخش دامپروری نیز با رونق چشم گیری مواجه می باشد و محصولاتی همانند گوشت و انواع فرآورده های لبنی را به مردم عرضه می کند.

 اکثر مردم ساکن در این روستا با زبان کردی کرمانجی و آذری صحبت می کنند و دین آن ها اسلام و مذهب شافعی نیز می باشند. در این روستا طبق آخرین سرشماری در سال 1385، تعداد 3888 نفر سکونت داشته اند. این روستا از آنجایی که جاذبه های گردشگری زیبای زیادی را در خود دارد تقریبا شکل روستایی خود را از دست داده و به عنوان یک مکان گردشگری و تفریحی به شمار می رود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشد.  

روستای بند ارومیه که در قدیم مرکز مبادله کالا و بازار روستایی بوده است، دارای خانه هایی قدیمی می باشد که ساختار سنتی خود را حفظ کرده اند. در ساخت این خانه های قدیمی از مصالحی مانند چوب و خشت و گل وآجر استفاده شده است. این خانه ها نیز دارای قسمت های مجزا مانند انبار علوفه، اصطبل، آغل، سرویس بهداشتی، اتاق استراحت و ... می باشد.     

فرهنگ و آداب و رسوم  

مردم روستای بند مردمی مهمان نواز و مهربان می باشند. این روستا نیز همانند دیگر مناطق کشور دارای آداب و رسوم و مراسم های مختلفی همچون: جشن عید نوروز، شب یلدا و... می باشد. اگر به این روستا در زمان برگزاری مراسمی و یا در روز خاصی سفر کنید می توانید از نزدیک شاهد جشن هایی که آذری ها و کردی ها با زبان های متعلق به خود اجرا می کنند باشید و یک خاطره ی بی نظیر و به یاد ماندنی را به یادگار بگذرانید.

همچنین می توانید از این روستا سوغاتی از صنایع دستی آن برای عزیزانتان تهیه کنید. از جمله صنایع دستی مهم این روستا می توان از گلیم و قالی نام برد که همچنان توسط دستان زنان هنرمند و خوش سلیقه بافته می شود.

راه دسترسی و بهترین زمان سفر به این روستا

اگر قصد سفر به این تفرجگاه زیبا را دارید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. چرا که در این دو فصل هوای این روستا معتدل است، اما در فصول پاییز و زمستان آب و هوای آن سرد می باشد.

برای رسیدن به تفرجگاه بند باید ابتدا از مسیر جاده شهید بهشتی عبور کرده و به جاده دانشکده برسید. با پیمودن فاصله ای از مسیر راژان، گردشگاه بند نیز در مقابل شما قرار می گیرد.

دیگر جاذبه های روستای بند ارومیه

روستای بند ارومیه دارای طبیعت بکر و بی نظیری می باشد و همین امر موجب شده است تا در میان گردشگران با استقبال بی نظیری روبه رو شود. همچنین این روستا جاذبه های گردشگری طبیعی فوق العاده دیگری نیز می باشد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • مسجد روستای بند 
  • چشم‌انداز کوهستان و تفرجگاه زمستانی بند
  • باغات پیرامون روستا
  • تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه شهرچای
  • تفرجگاه پیرامونی سد شهرچای
  • دریاچه پشت سرد شهرچای

سنت های عزاداری محرم در نقاط مختلف جهان

با فرارسیدن ماه محرم مسلمانان در هر نقطه از جهان، با برپایی مراسم عزاداری عشق خود را نسبت به امام حسین (ع) و یارانش نشان می دهند از این رو هر کشور دارای آداب و رسوم خاصی می باشد که در اینجا شما را با رسومات کشور ها در این ایام آشنا می کنیم:

کشور لبنان

لبنان کشوری می باشد که از سالهای قبل عزاداری در این کشور ممنوع بوده است و تنها تعدادی از مردم که از ایران بوده اند و از طرف حکومت صفویه در این کشور حضور داشته اند می توانستند مراسمات عزاداری امام حسین را در محرم به هر شکلی که می خواهند برگزار کنند. این قانون نیز با سقوط سلطنت عثمانی تغییری نکرد و و مسلمانان نیز نتوانستند به آزادی مذهبی نیز برسند. آن چنان که مردم اگر می خواستند در خانه خود مراسم روضه ای را برگزار کنند نمی توانستند هیچ نمادی از محرم مانند پرچم و... را بر سر در منازل خود قرار دهند و باید بدون هیچ صدایی دور هم شوند و روضه را می گرفتند. اما مردم با کمک تعدادی از روحانیون توانستند این قانون را از بین ببرند و مردم لبنان همانند دیگر کشور ها در این ایام برای امام حسین (ع) عزاداری کنند.

عزاداری در این کشور به گونه ای است که قسمت خانم ها آقایان جداست. اگر صندلی نباشد مردم بر روی زمین می نشینند. ابتدا یکی از روحانیون صحبت می کند و سپس روضه می خواند. در پایان روضه، مداح با سینه زنی و روضه خوانی به مراسم پایان می دهد. برای پذیرایی نیز برخی از بانیان تنها آب معدنی یا آب میوه و کعک العباس (نوعی شیرینی ویژه محرم) و برخی دیگر غذا در بین عزاداران پخش می کنند. پوشش مردم در این مراسم کاملا سیاه می باشد.

مراسم اربعین در این کشور نیز در همه مناطق برگزار می شود. عزاداران لبنانی در این روز از هر نقطه دور هم جمع شده و با راهپیمایی به سمت مرقد سیده خوله دختر سه ساله امام حسین (ع) که در شهر بعلبک قرار دارد، همراه با دیگر کاروان های سوگواری این روز را به پایان می رسانند.

کشور انگلیس

از دیگر کشور هایی که در ایام محرم مراسمات باشکوهی در آن برگزار می شود، می توان به کشور انگلیس اشاره کرد. این کشور که یکی از کشور های اروپایی می باشد، دارای مسلمانانی است که درمحرم فعالیت های فراوانی را انجام می دهند. مسلمانان مقیم لندن نیز همانند سایر کشور ها در روز عاشورا دسته های عزاداری تشکیل می دهند و با روضه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره امام حسین (ع) و یارانش را زنده می کنند.

کشور اردن

از آن جایی که محرم و مراسماتش در هر کشوری به صورت های مختلفی برگزار می شود، در کشور اردن هم آداب و رسومی رواج دارد. در این کشور شیعیان در 10 روز اول محرم برای افراد مستمند و فقیر غذای نذری آماده کرده و به آن ها می دهند و همواره یاد و خاطره امام حسین(ع) و یارانش را زنده نگه می دارند. روز عاشورا در کشور اردن تعطیل است و مسلمانان اعم از شیعه و سنی از کار های روزانه خود دست می کشند. مراسم عزاداری این کشور در شهر موته و در کنار مزار شهید جعفر طیار برگزار می شود.

کشور پاکستان

در این کشور همه مردم چه شیعه و چه سنی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنند. افراد با آغاز این ماه همگی لباس مشکی می پوشند و پخت و پز در خانه ممنوع می باشد و مردم باید در مجالس باشند. همچنین آقایان نمی توانند در این ماه اصلاح کنند و لباس نو هم برای آن ها ممنوع می باشد. برای خانم ها هم آرایش کردن و استفاده از زیور آلات ممنوع می باشد. در این کشور رسم است که نباید کسی بخندد و درصورتی که کسی این کار را انجام دهد به وی تذکر داده می شود.

مجالس سخنرانی، روضه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تاسوعا و عاشورا از جمله مراسم این روزها در پاکستان است و مردم چند روز قبل از شروع محرم در خیابان ها تبلیغات و پوستر هایی را جهت اطلاع عموم از مکان های عزاداری پخش می کنند. از دیگرآداب این کشور این است از زمان شروع محرم به مدت 10 روز، هر روز را به یک نام، نامگذاری می کنند. همچنین مراسم اربعین کشور یکی از بزرگ ترین محافل حسینی در جهان است.

کشور سنگال

کشور سنگال، کشوری است که نیمی از جمعیت این کشور را مسلمانان و شیعیان تشکیل داده اند. مراسمات و آیین های محرم نیز در این کشور و در نقاط مختلف آن به صورت سنتی برگزار می شود. پوشش مردم در این ایام کاملا مشکی می باشد و مردم موظفند که به این قانون عمل کنند. روز عاشورا در زبان سنگالی به آن تمخریت گفته می شود. این روز در این کشور تعطیل می باشد و مردم همراه با مداحان با عزاداری و به تصویر در آوردن واقعه کربلا این روز را به پایان می رسانند. عزاداران نیز در پایان روز با غذای مخصوص این ایام که نوعی غذای عربی همراه با گوشت گاو است، پذیرایی می شوند.

برخی از مردم نیز به این رسم پایبندند که باید بعد از غذا بشقاب خود را بر روی سر خود بگذارند و و مراسمی به نام قاشق زنی که سالیان دور در ایران هم رواج داشته است را انجام دهند. همچنین در این کشور تنها عزاداری در مساجد آن برگزار می شود چرا که حسینیه ،هیئت و یا فاطمیه ای در این کشور وجود ندارد.

کشور آلمان  

 آلمان کشوری است که هرساله عزاداری محرم در آن با حضور اکثریت مردم که طبق آمار شمار آن ها به دو هزار نفر میرسد برگزار می شود. مرکز اسلامی هامبورگ هرساله در روز عاشورا و تاسوعا با سخنرانی و سینه زنی میزبان دوستداران امام حسین و اهل بیت  می باشد که به عزاداری می پردازند. این عزاداری به گونه ای است که مردم از شهر های نزدیک با مسافت های طولانی در این مراسم شرکت می کنند و ممکن است این عزاداری تا صبح روز بعد نیز ادامه داشته باشد. همچنین در این کشور در پایان عزاداری امام حسین(ع) از افرادی که شرکت داشته اند پذیرایی به عمل می آید و هزینه آن توسط تجار این کشور پرداخته می شود.

کشور کانادا

محرم نیز در بین مسلمانان کانادا هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در این کشورهمراه با آغاز ماه محرم مراسمات مختلفی برگزار می شود. از زیباترین فعالیتی که در این کشور توسط شیعیان انجام می شود، مراسم سخنرانی می باشد. در این مراسم هدف این است که مسئله عاشورا مورد بررسی قرار بگیرد و درس های تاریخی آن و همچنین وجه علمی آن برای مردم بازگو شود. عزاداری در این کشور همانند دیگر کشور ها با سینه زنی و نوحه خوانی در مکان های سرپوشیده همچون حسینیه ها انجام می شود. در پایان نیز پرچمی در برابر شهرداری تورنتو به یاد امام حسین(ع) نیز به اهتزاز در می آورند.