hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

مقاصد دیدنی داخلی در فصل زمستان

با شروع فصل پاییز کم کم به فصل زمستان ، فصل سرد و برفی نزدیک می شویم. افراد در این فصل بیشتر نوشیدنی ها و مکان های گرم را ترجیح می دهندو کمتر این فصل را برای سفر و لذت بردن از طبیعت انتخاب می کنند. از آنجایی که بیشتر افراد فصول بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می کنند اما باید بدانند که کشور چهار فصل ایران، برای هر فصل نیز جاذبه های گردشگری فوق العاده ای دارد.

برخی از جاهای دیدنی در این کشور قرار دارد که زیبایی خود را تنها در فصل زمستان به نمایش می گذارد و ممکن است در دیگر فصول این جذابیتی که در زمستان دیده می شود، دیده نخواهد شد. همچنین در این بین افرادی هم هستند، علاوه بر اینکه در فصول بهار و تابستان سفر می کنند، سفرکردن در فصل زمستان را هم دوست دارند. در این قسمت شما را با برخی از مکان های دیدنی که می توان در فصل زمستان به آن سفر کرد آشنا می کنیم.

با های هتل همراه باشید:

غار نمکدان

یکی از طولانی ترین غار های جهان، غار نمکی موجود در قشم می باشد. این غار در 100 کیلومتری این شهر قرار گرفته است و هم اکنون نام آن در لیست جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره قشم قرار دارد. نام این غار برگرفته از نمک موجود در آن است که به شکل نمک دان و دالان های مخروطی می باشد. نمک موجود در این غار یک نوع نمک خوراکی می باشد و می توان از آن در مصارف خانگی نیز استفاده کرد. وجود این نمک ها در این غار باعث شده است که خاصیت ضدعقونی داشته و هوای غار را دارای خاصیت درمانی کند. اگر قصد سفر به این جاذبه زیسا و دیدنی را دارید، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر می باشد.

جزیره ستاره ها در قشم

جزیره ستاره ها در ایران یکی از عجایب بی نظیر ایران است که درنزدیکی روستای برکه خلف قرار گرفته است. این مکان که در 5 کیلومتری شهر قشم قرار دارد، تندیس ها و ستون های ماسه ای فراوانی را دارا می باشد که منظره ای بسیار شگفت انگیز و مسحور کننده ای را به وجود آورده است. نام این جزیره نیز از ستاره ای که در سال ها قبل به این نقطه سقوط کرده است و باعث شده است تا این منطقه به وجود بیاید، گرفته شده است. در زبان محلی نیز با نام های دیگری همچون " استاره کفته " هم این جزیره را صدا می زنند. نام این جزیره در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان قرار گرفته است.

چشمه آب گرم سیاه کش

 یکی از بکر ترین و زیبا ترین مناطق گردشگری ایران چشمه آب گرم سیاه کش می باشد که در روستای نیمه کار استان هرمزگان قرار گرفته است. این چشمه نیز به دلیل اینکه مواد و املاح خاصی را دارد دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. با سفر به این بندر می توانید برای چند روز از هوای آلوده نجات پیدا کرده و در یک محیط فوق العاده تمیز و زیبا قرار بگیرید.

آبشار شوی دزفول

یکی از مقاصدی که افراد می توانند در زمستان برای سفر انتخاب کنند، آبشار شوی دزفول می باشد. این آبشار نیز در سال 1393 به عنوان اولین اثر ملی خوزستان به ثبت رسید. آب این آبشار از غاری سرچشمه می گیرد و و از صخره های بلندی به سمت پایین سرازیر می شود. این آبشار دارای ارتفاعی 85 متر می باشد که در فصل زمستان با نمایی زیبا و دیدنی به پایین می ریزد و هم اکنون یکی از مکان های بسیار مناسب برای سفر می باشد.

جزیره هرمز

از دیگر جاذبه های بی نظیری که در فصل زمستان می توانید آن را برای سفر انتخاب کنید، جزیره هرمز می باشد. این جزیره به دلیل خاک قرمزی که دارد در بین مردم بسیار معروف است. این خاک نیز در کنار دریا جلوه ی بی نظیری را به وجود آورده است. شما با سفر به جنوب کشور می توانید از جاذبه های دیگری مانند دره مجسمه ها، جزیره بکر منفق، دره رنگین کمان و... دیدن کنید. این منطقه از کشور نیز در بین لیست زیبا ترین و بهترین مقاصد سفر در زمستان نیز می باشند.   

هرمزگان، قطب گردشگری و اقتصاد ایران

یکی از استان های زیبای ایران که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و هیجان انگیزی می باشد و می توان در فصول پاییز و زمستان به آن سفر کرد، استان هرمزگان می باشد. استان هرمزگان به دلیل وجود مکان های گردشگری، هر ساله مقصد بسیاری از ایرانیان می باشد. در این قسمت شما را با برخی از جاذبه های گردشگری این استان آشنا می کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

آبشار تزرج در هرمزگان نقاشی منحصر به فرد طبیعت

یکی از زیبا ترین آبشار هایی که در استان مازندران و در روستای حاجی آباد قرار دارد، آبشار تزرج می باشد. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع بوده که از ارتفاعات موجود در اطراف روستا سرازیر می شود. این آبشار در میان جنگلی از درختان نخل و گیاهان طبیعی واقع شده است. آبشار تزرج به دلیل زیبایی های خیره کننده ای که دارد باعث جذابیت روستای حاجی آباد شده است و عنوان زیباترین آبشاردر مناطق جنوبی ایران را از آن خود کرده است.

قلعه لشتان در بندر لنگه

قلعه لشتان از دیگر مکان هایی است که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان قرار گرفته است. این قلعه نیز بر فراز شاهینکوه و در شمال روستای بارچاه واقع شده است. قلعه لشتان نیز دارای آثاری می باشد که در لب دریا و نزدیکی شهر گنگ باقی مانده اند. مردم این منطقه این قلعه را با نام «قـَلعُـوْ» می شناسند. آثار باقی مانده از این قلعه تنها حصار بند و آثار مخروبه دیوار ها می باشد. قلعه لشتان در داخل خود تعداد زیادی قبرستان، چندین برکه آب و انبار آذوقه قرار دارد.

چشمه چاه احمد یکی از مهمترین چشمه های آب معدنی هرمزگان

اگرمی خواهید به هرمزگان سفر کنید، بازدید از بندرخمیر را در برنامه خود قرار دهید. در مسیر رفتن به این بندر که به طرف بندر لنگه می روید، چشمه ای را خواهید دید به نام چشمه چاه احمد، که یکی از چشمه های آب معدنی هرمزگان است. شکاف سنگ های آهکی باعث می شوند آب این چشمه از زمین خارج شود. آب این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد و برای درمان بسیاری از بیماری هاهمچون بیماری های مختلف تنفسی, رماتیسم و بیماری های جلدی و همچنین این نوع آب ها خاصیت تسکین دهندگی , ضد خارش و صفرا آور است.

در نزدیک این چشمه استخری به شکل مربع وجود دارد که طول هر ضلع آن 5 متر می باشد. اگر برای دیدن این چشمه رفتید می توانید در اتاقک هایی که در حوالی این چشمه قرار دارد، ساکن شوید.

آبشار پلکانی و فصلی بِدو یکی از زیباترین مناظر هرمزگان

استان مازندران یکی از استان هایی می باشد که تعداد زیادی آبشار را در خود جای داده است. آبشار بدو یکی از این آبشار ها می باشد که از کوه بدو در شمال روستای لمزان سرچشمه می گیرد. این روستا در 4 کیلومتری آبشار بدو قرار دارد. این آبشار به صورت پلکانی منظم است که زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

عمارت فکری یادگار عروس بنادر ایرانی در هرمزگان 

عمارت فکری، عمارتی می باشد که در بندر لنگه قرار گرفته است. این عمارت تاریخی دارای قدمتی 75 ساله و مساحتی 2600 متری می باشد که توسط فردی به نام عبدالواحد فکری، که یکی از تجاران معروف بندر لنگه بوده است، ساخته شده است. عمارت فکری نیز به عنوان یکی از الگو های اصیل معماری در هرمزگان بوده است. نام این اثر زیبا و تاریخی اکنون درفهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.  

جان از تن آواز رفت...!

امروز، چه بسیار مردان و زنان داغدار این رنج عظیم، در این روزگار تلخ، اشک های خود را برای بدرقه مردی از سلاله خوبان، روانه کردند تا شاید خاک سرد پیکر این بزرگ مرد را آرام و مهربان در آغوش گیرد. "محمدرضا شجریان" ، استاد آواز ایران پس از 4 سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سخت و لاعلاج سرطان کلیه در سن 80 سالگی، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اولین نشانه های بیماری

در سال 1380 و در کنسرت آمریکا اولین نشانه های بیماری در بدن ایشان ظاهر و مجبور به عمل جراحی شدند که طی آن یکی از کلیه های ایشان را برداشتند. این خبر در روزنامه ای که توسط اسرافیل شیرچی، خوشنویس برجسته معاصر نوشته شده بود، انتشار گردید.

استاد شجریان بعد از این دوران و با کمک خداوند و دعای دوستداران خود، بهبودی نسبی را حاصل کرده و توانست با استادانی بزرگ بار دیگر کنسرت های بی نظیری را اجرا کند. از جمله این کنسرت ها، کنسرت معروفی بود که به منظور کمک به زلزله زدگان بم بود و استاد در حال ساخت آن بودند. اما در زمانی که این کنسرت آماده اجرا شد، استاد نیز سخت بیمار و خانه نشین شده بودند.

استاد شجریان بعد از دوران سخت بیماری که گذراند، به گروه شهنازی پیوست و همراه آن ها کنسرت های زیادی را اجرا کرد. تابستان 1394 درحالی که استاد شجریان برای اجرای کنسرتی در ساکرامنتو کالیفرنیا قرار داشتند و به مناسبت تولد شاعر مشهور ایرانی مولانا خود را آماده می کردند، دچار سردردی شدید شده که بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شدند. پزشکان این بیمارستان در طی مراحل پزشکی که انجام دادند، متوجه بیماری شدند که برای همه افراد شنیدن آن سخت و تاسف بار بود. این خبر نیز باعث شد تا کنسرت وی در قونیه لغو گردد.

با آغاز سال 1395، استاد شجریان با چهره ای متفاوت و برای اولین بار با سر تراشیده ویدئویی از خود منتشر کرد و از مهمان 15 ساله خود که در تن وی بود، خبر داد. این خبر نیز موجب شد تا بسیاری از مردم ایران با شنیدنش غصه دار شوند.

از آن جایی که همه ما این استاد بزرگ را یکی از سرسخت ترین افراد در دستیابی به اهداف می دانستیم اما در طی مصاحبه ای بیان کرد: " من برای رسیدن به اهدافم در هر روز چندین ساعت را برای هر کاری وقت می گذاشتم تا بهترین نتیجه و کیفیت را بدست آورم. اما اکنون دچار بیماری شده ام که چاره ای نداشت ".

بازگشت به ایران

استاد شجریان تا چند ماه دیگر در آمریکا ماندگار شد و با آخرین امکانات و بهترین متخصصان تحت مراقبت بود، که این کار خبر از حال خوش استاد می داد. اما این بیماری نبود که به این راحتی از بین برود. در این صورت به ایران بازگشت. در ایران هم استاد آواز ایران با استقبال گرم مردم روبه رو شد و همچنین وزارت بهداشت نیز خبر از قرار دادن امکانات خوبی داد که جهت درمان وی در نظر گرفته بود. استاد در این زمان بار ها و بارها به صورت های مختلفی در بیمارستان های داخلی و خارجی برای درمان بستری شد. باز هم دست از فعالیت های خود نکشید و با انگیزه ای بسیار به کار خود ادامه داد. اما این سرطان سخت همه توان او را گرفته و نمی توانست در صحنه حضور پیدا کند.

این فرد در سال پایانی عمر خود مرداد ماه 99، در بیمارستان جم به دلیل افت شدید فشار بستری و تحت درمان قرار گرفت و سپس پس از گذشت 10 روز به خانه بازگشت. اما در نهایت برای آخرین بار در 13 مهرماه با شرایط عمومی، قلبی و ریوی، تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت های ویژه پس از گذشت 3 روز، مصادف با روز اربعین در سن 80 سالگی در گذشت و این واقعه باعث شد صدای استاد آواز ایران برای همیشه خاموش شود.  

مراسم خاکسپاری هزار دستان ایران

 صبح امروزشنبه 19 مهرماه 99، پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از وداع تلخ خانواده با پدر، بر دوش خانواده و دوستداران در آرامگاه ابدی در کنار موزه آرامگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده شد.

روحشان قرین رحمت الهی و نوای جاودانه و بی بدیل "ربنا" بدرقه پرواز با شکوهشان باشد.

لذت کویرگردی زمستان در بهترین کویر های ایران

یکی از سفر هایی که دارای طرفداران و علاقمندان  بسیاری است، کویرگردی می باشد. معمولا افراد فصل پاییز و زمستان را پایان سفر های خود می دانند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند. در صورتی که این دو فصل نیز بهترین فصل های سفر کردن و کویرگردی می باشد. چرا که در این زمان دیگر خبری از گرمای آزار دهنده  تابستان نخواهد بود و درمقابل در هوایی دلچسب می توانید لذت کافی را از بودن در کویر تجربه کنید.

همچنین بعضی از مناطق مختلف کشور جزء بهترین و مناسب ترین مقاصد کویرگردی هستند که می توان در پاییز و زمستان به آن سفر کرد. در اینجا قصد داریم شمارا با کویر هایی که می توان دراین دو فصل سرد به آن ها سفر کرد را معرفی کنیم.

با وبلاگ های هتل همراه باشید:

کویر خور و بیابانک

یکی از زیبا ترین کویر های ایران کویر خور و بیابانک می باشد که در نزدیکی شهرستانی به همین نام قرار گرفته است. این منطقه کویرگردی که در فاصله 399 کیومتری شهر اصفهان قرار دارد، زمین هایی 6 ضلعی در برخی از مناطق خود دارد. کلمه خور خود به معنای خورشید است که از فرهنگ کهن ایرانی گرفته شده است. همچنین نمادی از یک فرشته نگهبان است. این کویر نیز در بردارنده یکی از بزرگترین دریاچه های نمک می باشد که هم اکنون عنوان بزرگترین دریاچه فصلی نمک در جهان را به خود اختصاص داده است.

کویر حلوان، طبس

یکی دیگر از کویر هایی که می تواند در فصل زمستان مقصد بسیاری از افراد باشد، کویر حلوان می باشد که در شهر طبس ودر خراسان جنوبی واقع شده است. یکی از زیبا ترین قسمت های کویر طبس، کویر حلوان است. دسترسی به این کویر بسیار آسان است چرا که در نزدیکی شهر طبس قرار دارد. بخش گسترده ای از این کویر دارای ریگزار می باشد و دیگر قسمت های آن را باتلاق های نمکی و رسی تشکیل داده اند. این منطقه نیز می تواند برای سفر های زمستانی مقصد بسیار مناسبی باشد.

کویر ریگ زرین

در نزدیکی استان یزد و در شمال بافق کویری زیبا به نام کویر ریگ زرین قرار دارد. به یکی از بیابان های زیبا و معروفی که درایران قرار دارد می توان به مغستان یا ریگ زرین اشاره کرد که دارای دوبخش نیمه شمالی  و جنوبی می باشد. در قسمت شمالی این کویر می توانید از انواع گنبد های نمکی دیدن کنید. همچنین شن های روان موجود در این کویر می تواند خاطره ای بسیار زیبا  و بیادماندنی برای شما به ارمغان آورد.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از کویر هایی می باشد که ممکن است نام آن را تا این لحظه نشنیده باشید. این کویر که در جنوب شرق گرمسار قرار دارد، جزء کویر هایی است که برای رسیدن به آن باید از راه بسیار سخت و دشواری عبور کنید. کویر جن نیز از آن دسته کویر هایی می باشد که فاقد هرگونه آب و آبادی است. برخی از مردمی که در نزدیکی آن قرار دارند به این کویر عنوان سرزمین نفرین شده داده اند. به این دلیل که حتی در گذشته هیچ گروهی از این این منطقه نتوانسته عبور کند. با توجه به گفته مردمان محلی تاکنون هر فردی که به این کویر رفته است دیگر بازنگشته است. همچنین این کویر به مثلث برمودای ایران هم معروف می باشد.  

کویر حاج علی قلی دامغان

کویر حاج علی قلی دامغان یکی از کویر های بسیار زیبا در استان سمنان می باشد که در قسمت جنوبی شهرستان دامغان قرار گرفته است. در این کویر رودخانه ای وجود دارد که دره ای بسیار عمیق در آن ایجاد کرده است. اگر در فصل های پاییز و زمستان به این کویر بیایید، می توانید منظره ای بی نظیر و دیدنی را مشاهده کنید. چرا که در این زمان با توجه به باران هایی که می بارد شش ضلعی های زیبایی در سطح دریاچه نمک آن ظاهر می شود. این کویر دارای جاذبه های دیگری مانند تپه های شنی، دریاچه نمک و حوزه های باتلاقی می باشد.

ایگل، روستایی زیبا در نزدیکی تهران

ایگل، روستایی زیبا می باشد که در 25 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این روستا نیز جاذبه های گردشگری فرا وانی را در خود جای داده است. همچنین روستای ایگل دارای جمعیتی به تعداد 800 نفر است که این افراد در فصل زمستان از تعداد آن ها کم می شود. نام دیگر این روستا ایکُل می باشد.

شغل اصلی ساکنین روستای ایگل باغداری و دامداری می باشد که محصولاتی مانند آلبالو، گیلاس، سیب و گردو را به همراه میوه هایی مانند آلوزرد، آلوسیاه و... را تولید می کنند.

همچنین در این روستا یک نوع میوه ای تولید می شود که ممکن است تا به حال حتی نام آن هم به گوشتان نخورده باشد. این میوه که رزبری نام دارد به رنگ قرمز است و می توان گفت که به شکل میوه هایی همچون آلبالو یا انگور قرمزاست.

اگر به این روستا سفر کنید می توانید تعداد زیادی از باغ ها را مشاهده کنید که عامل اصلی توسعه این روستا هستند. همچنین آبشاری در این روستا قرار دارد که در دامنه شمال شرق قله توچال قرار گرفته است.
این آبشار نیز با ارتفاع 2000 متری که دارد، چشم انداز بی نظیری به دامنه توچال و گردنه لوپهنه دارد.

راه دسترسی به آبشار ایگل

برای رسیدن به آبشار ایگل ابتدا باید مسیر2 ساعتی را پیاده روی کنید. در این مسیر می توانید از دامنه های کوه ها ریواس، تره کوهی و پونه تهیه کنید. همچنین در این مسیر رودخانه ای وجود دارد که می توان از آن برای آشامیدن استفاده کرد.