hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

راهنمای رزرو هتل های مشهد برای گردشگران

شهرمشهد به عنوان شهری مذهبی و یکی از کلانشهر های ایران هر ساله میزبان میلیون ها زائر و گردشگر است. در همین راستا سعی داریم به راهنمایی در زمینه ی رزرو هتل های مشهد بپردازیم. سالانه گردشگران زیادی به مشهد سفر می کنند که مهم ترین دلیل این سفر ها می تواند وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باشد. اما علاوه بر این مسافرانی هم هستند که به دلایل سیاحتی و همچنین کاری به این شهر مذهبی سفر می کنند.

رزرو-هتل-های-مشهد

در این بین یکی از دغدغه های توریسم و زائران رزرو هتل در مشهد می باشد. همانطور که گفتیم مشهد به دلیل وجود حرم متبرکه امام رضا(ع) گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. از همین رو هتل ها و اقامتگاه های زیادی در داخل شهر و حتی اطراف و حاشیه این شهر بوجود آمده است.

رزرو هتل های مشهد در روزهای اوج سفر به این شهر اصلا کار آسانی نیست. چرا که به طور طبیعی بیشتر زائران و مسافران تمایل به اقامت در محلی دارند که نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) باشد. اقامتگاهی که یک گردشگری انتخاب می کند، مهمترین رکن یک سفر مطلوب می باشد. چرا که اگر محل اقامت در سفر جای با کیفیتی نباشد، قطعا مسافر را با سختی ها و مشکلاتی روبرو خواهد کرد که می تواند خاطره بدی از سفر بجا بگذارد.

مزایای رزرو هتل های مشهد بصورت آنلاین

یکی از بهترین و بصرفه ترین راه های رزرو هتل های مشهد، رزرو آنلاین می باشد. در این نوع رزرو مسافران می توانند با خیال راحت و با صرفه جویی در وقت، هتل مد نظر خود را به راحتی انتخاب کرده و طبق خواسته های خود از اقامتگاهی ایده آل بهره ببرند.

رزرو آنلاین های مشهد

در حال حاضر به دلیل توریسم پذیری بالای شهر مشهد در تمامی فصول سال و شلوغی مراکز اقامتی، همچنین با وجود بیماری کرونا بهترین گزینه برای گردشگران مشهد گزینه ی رزرو آنلاین است.

اهمیت رزرو هتل

برای هیچ مسافری خوشایند نیست که با وجود خستگی سفر به دنبال رزرو هتل های مشهد از این هتل به آن هتل برود. همچنین ممکن است حتی اتاق مناسبی برای مسافر پیدا نشود، چرا که رزرو هتل در دوران اوج مسافرت ها بسیار سخت و غیرممکن خواهد بود.

وجود اینترنت و پیشرفت آن در سال های اخیر توانسته است مشکلات رزرو هتل مخصوصا رزرو هتل های مشهد را براحتی حل کند. از آنجایی که شهر مشهد با بیش از 160 هتل بیشترین هتل های کشور را به خود اختصاص داده است، سیستم رزرواسیون هتل بهترین شیوه رزرو آنلاین هتل می باشد.

ویژگی های یک هتل خوب

رزرو  هتل در مشهد

واضح است که مهمترین شاخصه ی گردشگران و زائران در مشهد از رزرو هتل در این شهر دارا بودن ویژگی های مطلوب و کیفیت بسیار مناسب می باشد. در این بخش به این ویژگی ها می پردازیم تا مسافران را نسبت به بهترین هتل ها و انتخابی مناسب در این زمینه آگاه کنیم.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که کیفت فوق العاده هر هتلی می تواند نقطه عطفی برای آن هتل باشد. در این بخش تعدادی از ویژگی های یک هتل خوب را بررسی می کنیم:

  • وجود اینترنت وای فای
  • احترام به مهمان
  • اخلاق حرفه ای پرسنل
  • وجود پارکینگ و یا جای پارک
  • منوی غذایی متنوع و سالم
  • احساس امنیت و آرامش در هتل
  • تمیزی و پاکیزگی هتل خصوصا اتاق مهمان
  • دسترسی نزدیک به مراکز خرید
  • خدمت دهی مناسب
  • اطلاع رسانی درست و دقیق

آشنایی با صنعت گردشگری

سفر و گردشگری همواره به عنوان یک صنعت مورد نیاز و رو به رشد شناخته شده است. امروزه این صنعت به دلیل مزایای فوق العاده ای که در رشد و پیشرفت هر شهر و کشوری دارد، باعث شده تا برای مسئولین شهرها و دولت های هر کشوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود.در حقیقت سفر کردن و لذت بردن از طبیعت را می توان گردشگری تلقی کرد. در حال حاضر طبقه بندی هایی در این زمینه وجود دارد که می توان از انواع آنها به گردشگری ورزشی، غذایی، سلامت، تاریخی، مجازی، درمانی،‌ سیاه و... نام برد.

رابطه گردشگری و توسعه کسب و کار

کسب درامد از تجارت خارجی

گردشگری تجاری یا بازرگانی از انواع توریسمی است که می تواند به عنوان سفر چند منظوره از آن نام برد. از آنجایی که تعداد کشورهایی که در آنها سرمایه گذاری می شوند رو به افزایش است، گردشگران تمایل زیادی به کسب درآمد و صادرات در این کشورها دارند. تجارت در کشورهای خارجی علاوه بر تفریح در این اماکن مورد علاقه بسیاری از اهالی کسب و کار بوده و رضایت و تایید آنان را به همراه داشته است.

توسعه تجارت داخلی

از طرفی دیگر از اهمیت گردشگری در توسعه کسب و کار داخلی نمی توان غافل شد. با توجه به افزایش ورود گردشگران به کشورهای توریسم پذیر و دارای منابع عالی جهانگردی بین المللی،‌ این صنعت تبدیل به مهمترین منبع رشد اقتصادی کشورها شده است. آمارها نشان می دهد شهرهای توریسم پذیر درهر کشورموجب اشتغال بسیاری در زمینه های مختلف تجارت شده است.

اهمیت گردشگری در ایران

همانطور که می دانیم گردشگری در ایران از  پیشینه ی چند هزار ساله برخوردار است. این صنعت در ایران از نیم قرن پیش مورد توجه قرار گرفت و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرد. ایران با توجه به برخورداری از میراث فرهنگی غنی، تاریخی، باستانی و همچنین وجود افسانه های کهن تاریخی و بناهای ثبت شده در یونسکو مانند تخت جمشید توانسته هر ساله میلیون ها توریسم را به سمت خود جلب کند.

با وجود این گنجینه های ارزشمند، ایران توانسته است به پایگاهی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود. اما همانطور که میدانیم ایران با وجود محدودیت هایی در زمینه توریسم پذیری و همچنین پیشی گرفتن کشورهای همسایه در این زمینه نتوانسته آن طور که شایسته است از این موقعیت استفاده کرده و جایگاه خود را چه در زمینه تجارت و چه توریسم پیدا کند.

عوامل مؤثر در پیشرفت صنعت گردشگری

در سالهای اخیر سفر و گردشگری روند رو به افرایشی را داشته است. اولین و مهمترین شاخصه برای گردشگران ایجاد جاذبه برای انتخاب مقصد آنها می باشد. دومین شاخصه می تواند اقامتگاه، مراکز خرید، حمل و نقل و اطلاع رسانی باشد.

از عوامل موثر در پیشرفت صنعت گردشگری می توان به وجود آب و هوای مناسب، غارهای طبیعی، چشمه های آب های معدنی، نواحی ییلاقی، سواحل و دریاها،‌ رودخانه های بزرگ، جنگل ها،‌ پارک ها، پوشش گیاهی زیبا، حیات وحش و مناطق کوهستانی نام برد. همچنین وجود خدماتی همچون حمل و نقل آسان، و امکانات رفاهی مانند هتل، رستوران، سرویس های بهداشتی و مراکز درمانی مناسب از شرایطی هستند که می تواند در توسعه این صنعت نقش بسزایی داشته باشد.

پایان مشکلات رزرو هتل با روی کار آمدن رزرو آنلاین هتل

 در این مقاله سعی داریم به چالش های روز رزروهتل و صنعت گردشگری و همچنین به بیان ویژگی های رزرو آنلاین هتل بپردازیم. بدون شک صنعت گردشگری یکی از پول سازترین صنایع در جهان می باشد. همچنین میدانیم ایران به دلیل وجود جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و متنوع و تاریخ کهن خود تبدیل به یکی از 20 کشور مهم در این صنعت شده است. با این وجود ایران در این صنعت با چالش ها و موانع زیادی روبرو شده است که در این مقاله به یکی از این موانع با عنوان هتلداری و رزروهتل در راستای صنعت گردشگری و توریسم می پردازیم.

رزرو آنلاین هتل

مشکلات مسافران در رزروهتل

مشکلات رزروهتل یکی از اتفاقات ناخوشایندی می باشد که ممکن است در سفر برای هر توریسم و حتی مسافران داخلی پیش آید. عدم رضایت از هتلی که در آن اقامت داریم، می تواند بسیار آزار دهنده باشد و یا حتی عدم اطلاع از بهترین هتل های منطقه ی اقامتی انتخاب شده می تواند گردشگران را کاملا سردرگم کند.

این روزها با وجود افزایش سیستم های رزرواینترنتی همچنان مشکلاتی بر سر راه گردشگران ایرانی برای رزرو هتل در خارج از کشور وجود دارد. به دلیل تفاوت هایی که در هتل های خارجی و ایرانی وجود دارد بسیاری از گردشگران حتی در هنگام انتخاب اتاق دچار مشکل می شوند. همچنین بعضی از گردشگران با قوانین رزرو هتل خارجی و کنسلی آن آشنایی ندارند که همین می تواند باعث بروز مشکلاتی در سفر شود.

بهترین روش رزروهتل

انتخاب بهترین هتل یکی از دغدغه های هر توریسم و گردشگر است. برای رزروهتل می توان از دو روش زیر استفاده کرد:

رزرو هتل از طریق آژانس های اینترنتی (آنلاین)

رزرو آنلاین هتل

مزیت رزرو آنلاین، حذف واسط میان گردشگر و محل اقامت مربوطه می باشد. می توان مطمئن شد که حتی در زمان شلوغی مراجعه به هتل ها اشتباهی در رزرو هتل بوجود نخواهد آمد. اما می تواند معایبی مثل: امکان اشتباه ثبت شدن اطلاعات در سیستم وجود داشته  باشد و یا حتی عکس هایی که در سایت دیده اید، شباهتی به آنچه در واقع می بینید نداشته باشد.

رزرو هتل از طریق آژانس های سطح شهر (حضوری)

این نوع رزرو مشکلات بسیاری دارد که می تواند خاطره بدی از سفر در ذهن باقی بگذارد. علاوه بر اینکه گردشگر مجبور است، برای پیدا کردن هتل مناسب از این هتل به آن هتل برود. با این کار ممکن است نتواند اتاق مورد نظر خود را حتی برای 24 ساعت رزرو کند و یا اینکه مجبور شود بدون در نظر گرفتن مزایای هتل اتاق نامناسبی را رزرو کند. بنابراین نتیجه می گیریم در حال حاضر معایب رزرواینترنتی می تواند به مراتب بهتر از رزرو حضوری باشد.

تاثیر شیوع کرونا بر هتلداری

همانطور که میدانیم ویروس کرونا ماه هاست یکی از چالش های صنعت گردشگری در ایران شده و بسیاری از کشورهای توریست پذیر دیگر غیر از ایران را هم با رکود این صنعت مواجه کرده است. اما شاید بتوان گفت بخش هتلداری سالم سهم بزرگی را در صنعت گردشگری و عدم گسترش بیش از پیش این ویروس در میان گردشگران ایفا خواهد کرد.

پیدا کردن هتل مناسب و تمیز از حداقل خواسته های هر توریسم و گردشگری می باشد که یک سیستم هتلداری مجهز و متعهد می تواند آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و سفر گردشگران را به سفری خاطره انگیز برای آنان تبدیل کند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها با شروع اردیبهشت

 بر اساس قوانین هر ساله شهرداری ها، سال 1400 هم نرخ کرایه تاکسی ها با افزایش رو به رو خواهد بود. با وبلاگ گردشگری های هتل همراه ما باشید:

مرتضی ضمنی در خصوص تغییر نرخ کرایه تاکسی ها بیان کرد: باتوجه به روند هر سال که در ماه های بهمن و اسفند درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی ها پیشنهاد می شود، امسال هم این فرآیند با توجه به قانون شهرداری ها و بر اساس پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی طی لایحه ای به شورای اسلامی در هر شهر ارسال شده و شورای اسلامی نیز بررسی کرده و با دریافت تایید از فرمانداری مربوطه، کرایه قانونی و مصوب شده را اعلام می کند.

افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در کشور

آقای ضمنی در ادامه افزود: با اطلاع از رقم پیشنهادی سایر شهر ها جهت افزایش کرایه تاکسی، میانگین رقم پیشنهادی در کل کشور، بین 25 تا 35 درصد است که در برخی از شهر ها مورد بررسی قرار گرفته و در دیگر شهر نیز بررسی خواهد شد و در نهایت با تمام شدن مراحل قانونی و نیز تصویب شدن توسط آن ها نتیجه به شهر داری ها ارسال خواهد شد. همچنین نرخ تصویب شده در قالب برچسبی در داخل همه تاکسی ها وجود خواهد داشت.

وی در خصوص این افزایش که اکنون در بعضی شهر ها اجرایی شده است و در باقی شهر ها تا اردیبهشت ماه ممکن است با افزایش روبه رو باشد، بیان کرد: از آن جایی که تاکسیرانی ها هیچ گونه یارانه دولتی دریافت نمی کنند و سایر مخارج خودرو به عهده خود راننده است، با سایر وسایل حمل و نقل متفاوت می باشند. با این صورت رانند باید هزینه فایده معقولی را دریافت کند.

همچنین ادامه داد: هزینه سفر باید توسط شهرداری ها محاسبه شده و حقوقی همچون ابلاغیه های وزارت کار برای هر کدام از راننده ها لحاظ شود. این کار در نهایت باعث می شود که درصد کرایه تاکسی ها افزایش پیدا کند.

مرتضی ضمنی نیز در سخنان خود نیز اشاره ای به افزایش نرخ تاکسیرانی ها در سال کرد و افزود: هیچ ممنوعیتی در خصوص اینکه فقط در سال یک بار افزایش نرخ داشته باشیم، وجود ندارد و در صورتی که اگر این فرآیند افزایش با توجه به قانون پیش بینی شده و مراحل آن هم طی شود، می تواند به بیش از یک بار در سال نیز هم افزایش داشته باشد.

تخلف برخی از رانند ها با افزایش نرخ مصوب شده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان سخنان خود اشاره ای به تخلف برخی از راننده ها در خصوص افزایش نرخ مصوب شده کرد و افزود: شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده تخلفی این چنینی با شهر داری های شهر خودشان ارتباط برقرار کرده و شکایت خود را اعلام کنند، تا این موارد توسط شهرداری ها پیگیری و برخورد های لازم نیز با آن ها انجام شود. 

محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت...

محسن قاضی مرادی، بازیگر سینما و تلویزیون در شامگاه چهارشتبه 25 فروردین 1400 در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

محسن قاضی مرادی متولد سال 1320 در تهران بود. وی فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران و بازیگر سینما و تلویزیون بوده است. قاضی مرادی فعالیت خود را در سینما در سال 1351 با بازی در فیلم « حسن سیاه » با کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرده است. آقای قاضی مرادی قبل از آغاز فعالیت در عرصه بازیگری در آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول بوده است.

در سال 1356 محسن قاضی مرادی که در دفتر کل تربیت معلم به عنوان کارشناس حضور داشت با مهوش وقاری که از بازیگران سینما و تلویزیون که وی هم کارشناس بوده با هم آشنا شده و در سال 1358 زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این زوج بازیگر هیچ فرزندی با وجود سال ها زندگی مشترک ندارند. خانم مهوش وقاری تاکنون دو بار باردار شده اما به دلایلی فرزند آن ها به دنیا نیامد و باعث شد این زوج زندگی مشترک خود را دو نفره ادامه دهند.

آغاز فعالیت در تلویزیون و سینما

همانطور که بیان شد آقای قاضی مرادی در سال 1351 با فیلم حسن سیاه به عرصه بازیگری ورود پیدا کرد. وی با بازی در این فیلم سینمایی و کسب تجربه پا به دنیای تلویزیون گذاشت. با ورود به تلویزیون ابتدا به ایفای نقش در چند تئاتر پرداخت و سپس به بازی های خود را در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی آغاز کرد.

 اولین تئاتری که ایشان در آن ایفای نقش کردند، تله تئاتر تصادفی بود و پس از آن در چهار تله تئاتر دیگر نیز بازی کرد. نارو نی نام اولین فیلمی می باشد که ایشان در سال 1367 بعداز انقلاب تجربه کردند. سپس در سال 1370 اولین مجموعه تلویزیونی خود را با بازی در سریال « شما بگویید چه کنم » انجام داد.

نهنگ عنبر 2، خانه کاغذی، پیتزا مخلوط، همه چی آرومه، چراغ قرمز، اسپاگتی در هشت دقیقه، مادرزن سلام و... از جمله فیلم های سینمایی هستند که محسن قاضی مرادی در آن به ایفای نقش پرداخته است. همچنین ایشان در تلویزیون آثاری همچون شمعدونی، راه شیری، هفت سنگ، چمدان، تله فیلم یک تصادف ساده، تله فیلم نامه های خیس، چهار چرخ، تله فیلم مهمان بابا، تله فیلم اتوبوس، عید امسال و دفترخانه شماره 13و... را از خود بجای گذاشته اند.

بیماری محسن قاضی مرادی

بازیگر سینما اقای قاضی مرادی، چند سال است که با بیماری پارکینسون در گیر شده که اولین علائم آن در سال 1382 نشان داده است. این بیماری اولین مشکلی که داشت لرزش دست های وی بود. سپس پس ا گذشت چندی ایشان مشکل بلع و مشکل در راه رفتن و قدرت تکلم نیز پیدا کردند و باعث شد این بازیگر خانه نشین شود. از آن جایی که وضعیت ایشان به گونه ای بود که در هر لحظه باید فردی در کنار ایشان باشد، همسر ایشان خانم مهوش وقاری تمام این سال ها را به عنوان تنها پرستار ایشان در کنار او بوده است.

درگذشت

محسن قاضی مرادی پس از سالها درگیری با بیماری پارکینسون سرانجام در شامگاه 25 فروردین 1400 در منزل خود دار فانی را وداع گفت.