hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

روستای فهرج ، عمارتی کهن در یزد

 در 30 کیلومتری شهر یزد و در قلب کویر روستایی به نام روستای فهرج به وجود دارد که قدمت آن به5000 هزار سال پیش و پیش از اسلام بر می گردد. این روستا در نوع خود یکی از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری موجود در استان یزد می باشد.

روستای فهرج در ابتدا فرافر نام داشته است. سپس با گذشت چندین سال نام آن به پهرشت یا پهرع و در نهایت به فهرج تغییر کرده است. مردم فهرج به زبان فارسی و لهجه یزدی صحبت می کنند. اغلب آن ها دارای مذهب شیعه جعفری نی رمی باشد.

اقتصاد روستای فهرج

شغلی اکثر مردم فهرج زراعت، باغداری می باشد و محصولاتی مانند گندم، جو، ارزن، پسته، انگور را شامل می شوند.

همچنین مردم روستای فهرج در زمینه گلخانه ای به عنوان الگو و نمونه برای دیگر روستا به شمار می روند. دامداری  نیز یکی دیگر از مشاغلی است که در این روستا فعالیت چشم گیری دارد و محصولات لبنی فراوانی را تولید می کنند. ریسندگی و بافندگی از جمله صنایع دستی مختص این روستا نیز می باشد.

پوشش مردم فهرج

از متنوع ترین پوششی که اغلب مردم فهرج از آن استفاده می کنند، دستار یزدی می باشد. ترمه های رنگی و شلوار های پاچین دار نیز از پوشاک عمومی است که زنان و دختران از آن ها استفاده می کنند.

غذاهای محلی

 از جمله غذاهای محلی این روستا می توان به انواع آش ها مانند آش جو، ماش، سوپ اشاره کرد. روستای فهرج علاوه بر غذاهای محلی خود، نوشیدنی های گرم و سردی هم مانند شربت خاکشیر، شاتره و چای آویشن را در لیست خود دارد.

جاذبه های گردشگری روستای فهرج

  • مسجد روستای فهرج

یکی از زیبا ترین مکان هایی که در این روستا قرار دارد، می توان به مسجد این روستا اشاره کرد. این مسجد در زمان ورود اسلام، اولین مسجدی بوده است که ساخته شده است. این مسجد برای ورود مردم دارای در ها و ورودی های بسیاری می باشد. مناره بلند و تمام گلی مسجد نشان از عظمت و ابهت آن در روستا است. یکی از تفاوت هایی که این مسجد با دیگر مساجد دارد، سادگی آن است. چرا که در هیچ قسمتی از آن کاشی کاری، تزئینات و گنبد و محراب به چشم نمی خورد. مسجد فهرج با سادگی چشم گیر خود اکنون در فهرست آثار ملی قرار دارد.

  • آب انبار حسینیه

در این روستا نیز همانند دیگر روستا ها، آب انباری جهت ذخیره آب ساخته شده است که قدمت آن به دوره قبل از اسلام بر می گردد. از این آب انبار در قدیم به عنوان محلی برای برگزاری مراسمات مذهبی استفاده می شده است. در ورودی این آب انبار نیز کتیبه ای سنگی وجود دارد که با خط نسخ بر روی آن نوشته شده است.

  • قلعه باستانی فهرج

قلعه ای در روستای فهرج قرار گرفته است که مربوز به قرن 10 هجری می باشد. دور تا دور این قلعه بسیار با عظمت را برج های نظامی و استوانه ای از جنس گل و خشت قرار گرفته است. این قلعه باستانی در گذشته به عنوان مهمترین محل برای دفاع از روستا بوده است.

بهترین زمان سفر به روستای فهرج

مناسب ترین زمان برای سفر به این خطه از ایران فصل بهار و ماه های مهر و آبان می باشد. با سفر به روستای فهرج در این زمان و همچنین بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری حسی تازه و متفاوت را احساس خواهید کرد. 

لغو برگزاری مراسم راهپیمایی 22 بهمن

حسن روحانی: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم 22 بهمن ماه در سال 1399 تنها به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

با توجه به نشست ستاد ملی کرونا در روز شنبه 27 دی ماه 99، حسن روحانی نیز اعلام کرد: ستاد ملی کرونا نیز تصمیم گرفته است که به دلیل شیوع موج چهارم ویروس کرونا در بهمن ماه، راهپیمایی 22 بهمن تنها به صورت نمادین برگزار شود. این ستاد نیز در خصوص این موضوع مصوبه ای دارد که به زودی ابلاغ شده و مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

شیوع ویروس کرونا در سال 1398

اولین تائید رسمی شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه 1398 با ابتلای تعدادی از مردم شهر قم انجام شد. برخی از افراد در این باورند که دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه و همچنین کشاندن مردم به پای صندوق های رأی در اسفند ماه بوده است.

براساس آمار سه موج شدید شیوع ویروس کرونا تقریبا در تمامی نقاط ایران نمایان گشته و تعداد زیادی از افراد با ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده و یا درگیر شده اند.

روند رو به کاهش ابتلا به کرونا از دی ماه 99

با شروع دی ماه 1399، با توجه به آمار های نشان داده شده آمار افراد در خصوص ابتلا، بستری و مرگ روند رو به کاهشی را به دنبال داشته است. این امر باعث شده است که مردم این شرایط را عادی و به آن کم توجهی کنند که مسئولان این روند را اشتباه دانسته و نسبت به آن هشدار جدی دادند.

شیوع ویروس جدید در ایران

حسن روحانی در خصوص شرایطی که اکنون ایران با آن رو به رو است، بیان کرده است: مردم ایران باید بدانند که این ویروس هنوز ریشه کن نشده و و همچنان در تمام نقاط ایران فعال است. وی در مورد ویروس جهش یافته در ایران می گوید: از دیگر نگرانی های ما به خاطر ویروس جدیدی است که به شدت شیوع پیدا کرده است. این ویروس ممکن است که در داخل ایران و یا از طریق مسافران خارجی که به ایران سفر می کنند، به کشور وارد شده باشد.

این ویروس تازه جهش یافته قدرت سرایت آن نسبت به ویروس هایی که تاکنون شناخته شده است، بسیار بیشتر است.  

زمزمه بازگشایی مدارس و مخالفت مسئولان

در این روز ها که موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا نسبت به ماه های دیگر با کاهش رو به رو شده است، زمزمه هایی در خصوص بازگشایی مدارس و برخی از کسب و کار ها نیز به گوش می رسد که با مخالفت جدی مسئولان و وزارت بهداشت و هشدار آن ها رو به رو شده است. همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا ، بازگشایی مدارس و بی توجهی به ویروس کرونا را در این روز ها امری خطرناک دانسته و بیان کرده است که بازگشایی بدون در نظر گرفتن نظرات وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا موجب افزایش گردش ویروس کرونا در جامعه و همچنین تداوم این شرایط و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در اثر آن خواهد شد.

در جلسه روز 26 دی ماه مسعود مردانی در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: ما این کار را برای بار اول در اردیبهشت ماه انجام دادیم. در حالی که آمار ها به طور کامل کاهش پیدا کرده بود اما زمانی که مدارس، مراکز آموزشی، رستوران ها، مراکز خریدو... باز شدند، آمار مرگ و میر به سرعت افزایش یافته و تا مرز 500 نفر هم رسید.  

رزرو تور اقساطی داخلی به کمک سایت گردشگری Hihotel

منظور از تور اقساطی چیست؟

تور اقساطی در نگاه اول برای برخی افراد یک تور ساده به چشم می آید اما جالب است بدانید که از شلوغ ترین و محبوب ترین تور های مسافرتی می باشد که همان ابتدای برگزاری با گذشت زمان ناچیزی ظرفیت آن ها تکمیل می شود.

این تور ها بیشتر مورد استقبال افرادی قرار می گیرد که نمی خواهند و یا نمی توانند هزینه های سفر را به صورت یکجا و قبل سفر پرداخت کنند. حال با این طرح این امکان برای این دسته از افراد فراهم شده است تا بتوانند هزینه های سفر را قسط بندی کرده و همراه خانواده یک سفر اقتصادی و به دور از استرس و ناراحتی را تجربه کنند.

طرح تور های اقساطی در سایت گردشگری های هتل

اگر قصد سفر دارید و می خواهید یک سفر قسطی را تجربه کنید می توانید به سایت گردشگری های هتل به آدرس Hihotel.ir  مراجعه کرده و از بین شهر هایی که واجد شرایط این طرح هستند، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

شرایطی که سایت گردشگری Hihotel در طرح تور های اقساطی ارائه داده است، به صورت زیر می باشد:

  1. سررسید اولین چک حداقل 30 روز می باشد.
  2. میزان مبلغ مورد نیاز توری که می توان آن را به صورت اقساطی رزرو کرد، حداقل 3میلیون تومان است.
  3. صاحب چک می بایست نصف مبلغ کل تور را در ابتدا پرداخت کند و مابقی را با توجه به مبلغ مورد نظر در طی 2 الی 4 قسط به صورت چک پرداخت کند.
  4. صادرکننده چک ها الزاما باید یکی از مسافرین باشد.
  5. صادرکننده چک الزاما باید از چک صیاد استفاده کند.

تور های اقسلطی به هیچ ضامنی نیاز ندارند...!

یک از شرایط بسیار خوبی که سایت گردشگری Hihotel  برای مسافران ارائه داده است، این می باشد که مسافران بدون هیچ ضامنی و تنها با داشتن برگه چک می توانند به صورت اقساطی سفر کنند.

شهر های داخلی که به کمک سایت گردشگری Hihotel دارای تور اقساطی می باشند؟

سایت گردشگری Hihotel توانسته است این طرح را برای تعدادی از شهر های داخلی ارائه دهد که در این به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

مشهد:

شهر زیارتی مشهد یکی از شهر هایی است که در طی یک سال به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع)، دارای بیشترین مسافر از داخل و خارج کشور است. حال سایت گردشگری Hihotel این امکان را برای تمامی مسافران به وجود آورده تا بتوانند با شرکت در طرح تور های اقساطی هتل رزرو هتل مورد نظر خود را انجام داده و به راحتی به این شهر سفر کنند. تعداد 7 هتل در شهر مشهد در این طرح قرار دارند که عبارتند از هتل رز درویشی، هتل پنج ستاره درویشی، هتل الماس 1، هتل آپارتمان آرین، هتل آپارتمان آلتون، هتل جواد و هتل ایران زمین.

تهران:

یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار در ایران، شهر تهران می باشد. این شهر با دارا بودن جاذبه های گردشگری فوق العاده و مراکز خرید بی نظیر و... هر ساله تعداد زیادی مسافرا را جذب خود می کند. تور اقساطی برای هتل های تهران یک فرصت طلایی و متفاوت برای همه افراد است. چرا که می توانند به راحتی به این شهر زیبا و بزرگ سفر کرده و از زیبایی های آن استفاده کنند. هتل هالی، هتل پامچال، هتل نووتل، هتل آرامیس، هتل ویستریا، هتل بلوط، هتل ایران، هتل اسکان، هتل هما هتل هایی می باشند که در تهان از طرح تور های اقساطی برخوردار می باشند.

کیش:

از آنجایی که جزیره کیش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود، با وجود مساحت کمی که دارد اما دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. به همین علت اکثر ایرانیان حداقل برای یکبار هم که شده به آن سفر کرده اند. حال سایت گردشگری Hihotel با ارائه طرح تور های اقساطی فوق العاده به کمک افرادی آمده است که می خواهند به سفر بروند اما از پس هزینه های آن بر نمی آیند. برخی از هتل هایی که در این طرح قرار گرفته می توان از هتل کیش، هتل پارس نیک، هتل میراژ، هتل آپارتمان پارسیان، هتل گاردنیا، هتل پانیذ، هتل سورینت مریم، هتل فلامینگو و هتل سورینت صدف نام برد.

قشم:

جزیره زیبای قشم که یکی از زیباترین جزایردرخلیج فارس است که خود دارای جاذبه های دیدنی فراوانی می باشد. این جزیره در بیشتر روز های سال میزبان مسافر از نقاط مختلف کشور می باشند. سایت گردشگری Hihotel جزیره قشم  را هم همانند جزیره کیش در این طرح قرار داده است و مسافران و گردشگران نیز می توانند با سفر یه این جزیره یک سفر دلپذیر و بیاد ماندنی را تجربه کنند. در این جزیره 4 هتل با نام های هتل بوتیک ایرمان، هتل آپارتمان سما 2، هتل خلیج فارس، هتل مارینا 1، در طرح تور های اقساطی های هتل شرکت داده شده اند.

شیراز:

شهر شیراز یکی از شهر های بزرگ در ایران است که دارای مکان های گردشگری، تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوانی بوده که باعث می شود گردشگران زیادی این شهر را برای سفر انتخاب کنند. همچنین در این شهر هتل های بزرگ و مجللی مانند هتل بزرگ، هتل ساسان، هتل الیزه قرار داده شده است که به کمک سایت گردشگری Hihotel می توان آن ها را به صورت اقساطی رزرو کرد.

دربی 94 ، آخرین دربی قرن

شهر آورد تهران به بازی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس گفته می شود. این شهر آورد علاوه بر ایران در کل جهان نیز از بزرگ ترین شهر آورد ها به شمار می رود. این دو تیم تهرانی اولین دیدار خود را در فروردین سال 1347 در ورزشگاه آزادی تهران انجام دادند که با نتیجه 0-0 به پایان رسید. شهرآورد بین تیم های استقلال و پرسپولیس بر اساس آمار سال 1387، عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و همچنین بیست و دومین شهر آورد بزرگ در جهان معرفی شد.

در ابتدا شهر آورد تهران در بین تیم های شاهین تهران با لباس سفید و تاج تهران با لباس آبی انجام می شد. سپس تیم شاهین تهران با مشکلات زیادی رو به رو شده و تمامی بازیکنان خود را به طور دسته جمعی از دست داد و این بازیکنان به تیم پرسپولیس پیوستند و از آن پس شهرآورد در بین دو تیم تاج و پرسپولیس  و سپس بعد از انقلاب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جایگزین آن شدند.

این دو تیم تهرانی تاکنون 93 بار در مقابل هم به میدان رفته اند که تیم استقلال 26 بازی و تیم پرسپولیس 24 بازی در این دیدار ها به پیروزی رسیده اند.

بازی های استقلال و پرسپولیس

نخستین بازی رسمی بین تیم های استقلال و پرسپولیس در سال 1348 در رقابت های جام باشگاه های تهران انجام شد که در آن بازی تیم استقلال تهران با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید. همچنین اولین بازی جام حذفی در بین این دو تیم در سال 1367 در یک چهارم نهایی با نتیجه مساوی به پایان رسید. در این رقابت ها مرحوم صفر ایرانپاک بازیکن با تجربه تیم پرسپولیس با 7 گل زده عنوان بهترین گل زن را از آن خود کرده است. در این رقابت ها علی پروین نیز با تعداد 20 بازی دربی، رکورد بیشتری بازی در این رقابت ها را به نام خود به ثبت رسانده است. ورزشگاه آزادی با ظرفیت 120 هزار نفر، در سال های 1362 و 1367 پرتماشاگر ترین بازی ها با تعداد 120 هزار نفر تماشاگر در این شهر آورد ها بوده اند.  

و اما شهر آورد 94

شهر آورد تهران یک رویارویی فوتبالی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس است. دربی 94، دومین دربی است که به دلیل ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. از ساعت 16:35 امروز 22 دیماه 1399، دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران بین این دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

محمد رضا احمدی، این دیدار را که به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد را گزارش می کند.

ترکیب تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی 94

ترکیب تیم استقلال در دربی 94 : رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد‌ موسوی، محمد نادری، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، وریا غفوری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

 ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید‌جلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی