hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

عدم افزایش بلیط پرواز های نوروزی 1400

معاون هوانوردی: قیمت بلیط پرواز های نوروزی 1400 افزایش نمی یابد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ابوالقاسم جلالی، طی بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که افزایش قیمت بلیط های هواپیمایی در سال 1400 ممنوع می باشد.

جلالی در ادامه بیان کرد: با انجمن شرکت های هواپیمایی جلسه ای برگزار کردیم تا بلیط پرواز های نوروزی 1400 را افزایش ندهند. همچنین موضوع نیز به تمامی دفاتر فروش بلیط ارسال شده است.

تخلف و گران فروشی در قیمت های بلیط هواپیما در ایرلاین ها

معاون هوانوردی نیز در خصوص تخلف برخی از ایرلاین ها در فروش بلیط های هواپیما با قیمتی بالاتر از نرخ آن بیان کرد: این مسئله در سال های گذشته پیش آمده است و ما تجربه این تخلف را داشته ایم. اگر شرکت هواپیمایی نسبت به رعایت نرخ بلیط واکنش و اقدامی انجام ندهد، سازمان هواپیمایی نیز پرواز مورد نظر را به تعویق خواهد انداخت. در صورتی که مسافران به اینگونه مسائل برخورد کنند می توانند به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری نیز برسانند.

وی ادامه داد: سقف فروش 60 درصد از پرواز ها تنها در خصوص پرواز های داخلی است و برای پرواز های بین المللی اعمال نشده است. در صورتی که ایرلاینی به دلیل نقص فنی درخواست افزایش نرخ فروش بلیط هواپیما به سازمان هواپیمایی بدهد، به صورت موردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افزایش بلیط هواپیما در آبان 1400

ابوالقاسم جلالی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش بلیط در آینده افزود: طبق تصمیماتی که گرفته شد در آبان ماه 1400 قیمت بلیط هواپیما 10 درصد افزایش خواهد داشت.  

ولادت امام محمد باقر(ع) و آغاز ماه رجب

 امام محمد باقر(ع) ، ملقب به باقرالعلوم در 1 رجب سال 57 قمری در مدینه چشم به جهان گشود. وی فرزند فاطمه دختر امام حسن (ع) و امام چهارم ما شیعیان امام سجاد (ع) می باشد. امام باقر (ع) به دلیل نسبت با امام حسین(ع) و امام حسن (ع) لقب هاشمیٌ بین هاشمیَین، علویٌ بین علویَین و فاطمیٌ بین فاطمیَین را از آن خود کرده است. همچنین ایشان دارای لقب های دیگری مانند باقرالعلم، شاکر، هادی، امین و باقر هم می باشند که مهترین آن ها باقر به معنای شکافنده است.

شهادت امام باقر (ع)

امام باقر (ع)  در تاریخ 7 ذی الحجه سال 114 هجری قمری در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند. زمان شهادت ایشان همزمان با خلافت هشام بن عبد الملک بوده است. برخی از منابع معتقدند که این فرد را عامل شهادت امام باقر (ع) بوده است. اما برخی از افراد دیگر ابراهیم بن ولید را قاتل این حضرت می دانند. امام باقر (ع) نیز در کنار مرقد پدر و عموی خود در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده است.

اما باقر (ع) دارای 3 همسر و هفت فرزند بوده اند. ام فروه فرزند قاسم بن محمد بن ابی‌بکر همسر اول است که فرزندانش امام صادق(ع) و عبدالله می باشند. ابراهیم و عبیدالله فرزندان همسر دوم امام به نام ام حکیم دختراسید ثقفی می باشند. همچنین علی، زینب و ام سلمه فرزندان سومین همسر که ام ولد نام داشت، بوده اند.

ولادت امام باقر (ع) همزمان با آغاز ماه رجب

هفتمین ماه از ماه های قمری ماه رجب می باشد. این ماه از ماه های حرام نیز به شمار می رود. نام رجب از نهری گرفته شده است که در بهشت از عسل شیرین تر و از شیر سفید تر است.

بیان کرده اند که اگر در ماه رجب فردی روزه بگیرد، از آن نهر آب می نوشد. نام دیگر ماه رجب رحب الأصب می باشد که به معنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم می باشد.

اهمیت ماه رجب

اهمیت ماه رجب از زبان پیامبران و امامان  اینگونه است:

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.

امام موسی کاظم (ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏ تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.

اعمال ماه رجب

روز اول رجب، روز شریفى است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

  • روزه: روایت شده که حضرت نوح (علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود.
  • غسل
  • زیارت امام حسین علیه السلام: از امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر کس امام حسین (علیه السلام) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد. البته قابل ذکر است که زیارت از راه دور هم مورد قبول است ان شاء الله.

حواشی قرارداد های نجومی بازیکنان باشگاه استقلال

این روز ها حواشی بسیار زیادی در باشگاه استقلال دیده می شود. بند های عجیب و قرارداد های برخی از بازیکنان این باشگاه به حواشی اخیر فوتبال ایران تبدیل شده است. فسخ قرارداد های یک طرفه توسط بازیکنان به دلیل مبلغ کمی که دریافت می کنند، یکی دیگر از حواشی این باشگاه شده است.

باشگاه استقلال

پس از بازی استقلال و نساجی که با برد استقلال به پایان رسید، پیش بینی ها نیز نشان از روحیه بالای بازیکنان این تیم در جهت تثبیت صدرنشینی داشت که با واکنش بد بازیکنان علیه کادر مدیریتی روبرو شد.

این بازیکنان در خصوص مشکلات مالی و نبود امکانات علیه کادر مدیریتی نیز واکنش های تندی را از خود نشان دادند که باعث شد نگرانی ها درباره آینده این تیم بسیار بیشتر شود. شرایط به وجود آمده نیز می تواند منجر به جدا شدن برخی از ستاره ها از این تیم شود.

وریا غفوری کاپیتان آبی ها، یکی از بازیکنانی است که وکیلش به دلیل عدم پرداخت مطالبات، درخواست جدایی یک طرفه و فسخ قرارداد داده است. علاوه بر کاپیتان استقلال بازیکنان دیگری هم هستند که می توانند به راحتی از جمع آبی های پایتخت جدا شوند. در قرار داد برخی از این بازیکنان بندی وجود دارد که در صورتی که باشگاه 50 درصد قرارداد ها تا پایان نیم فصل ندهد، بازیکنان می توانند برای فسخ قرارداد صورت یک طرفه اقدام کنند. وریا غفوری، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی، محمد نادری، عارف غلامی، رشید مظاهری، فرشید اسماعیلی و... از جمله بازیکنانی می باشند که این بند در قرارداد هایشان قرار دارد.

مشاور اقتصادی مدیرعامل باشگاه استقلال، سهیل یحیی زاده در خصوص افزایش نرخ قرار داد های این باشگاه بیان کرد: قرار داد بازیکنان استقلال حدود 60 تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد: یکی از مسائلی که امروزه این تیم به آن برخورد کرده است مشکلات مالی و رقم پرداختی ب بازیکنان است که اعتراص بازیکنان را در پی داشته است. رقم قرارداد بازیکنان نسبت به سال گذشته حدود 60 تا 70 درصد افزایش یافته است.

افزایش چشم گیر مبلغ قرارداد باشگاه استقلال

وریا غفوری نیز یکی از بازیکن هایی است که به صورت خودکار قرارداد وی حدود 4 درصد افزایش پیدا کرده است. این بازیکن در فصل گذشته با قراردادی دو ساله به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این تیم به میدان رفته است.

همچنین وی در این فصل نیز قرارداد خود را با مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون منعقد کرد که به صورت ناگهانی همزمان با جدایی فتحی قرارداد قبلی را فسخ و قرارداد جدیدی با مبلغ 8 میلیارد تومان را به ثبت رساندند.  

انتشار این خبر نیز موجب اعتراض دیگر بازیکنان تیم استقلال شده و هر کدام از آن ها مبلغ قرارداد های خود را به صورت چشم گیری افزایش داده اند. 

رازی کُوو پارس ، دومین واکسن کرونای ایرانی

اولین مرحله مطالعاتی واکسن کاملا ایرانی به نام رازی کُوو پارس به صورت مستقل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رایانه به پایان رسید. در نتیجه تفاهمنامه ای جهت همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و دانشگاه علوم پزشکی ایران به امضا رسید.

در این مراسم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد افرادی همچون رئیس موسسه تحقیقات، واکسن و سرم سازی علی اسحاقی و دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار معاونان مربوطه در آن حضور داشتند.

واکسن رازی کُوو پارس

 واکسن رازی کُوو پارس پس از اینکه مجوز کمیته اخلاق را گرفت وارد مرحله انسانی شد. اولین مرحله تزریق واکسن شامل 133 داطلب است که از هفته بعد آغاز خواهد شد.

علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی  در خصوص مرحله اول تزریق واکسن کرونا بیان کرد: در اولین مرحله از تزریق واکسن، برای تعداد 13 نفر ظرف مدت 8 روز تزریق انجام خواهد شد. در صورتی که اگر واکنشی خاصی از خود نشان ندهد، تزریق بر روی دیگر گروه های 20 نفره تا 120 نفره ادامه داده خواهد شد. مدت زمان برای مرحله اول 23 روز می باشد.

آغاز کار با واکسن رازی کُوو پارس

رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در خصوص شروع کار با این واکسن افزود: آزمایش های مربوطه با این واکسن از اسفند ماه بر روی حیواناتی همچون موش، خوکچه، خرگوش و همستر شروع شده است. پس از آن آزمایشی بر روی میمون آغاز شد که پس از تزریق واکسن، تیتر آنتی بادی در این حیوان بالا رفته و ایمنی همورال و ایمنی سلولار تشکیل شد. از آن زمان تا کنون 222 روز گذشته و این ایمنی همچنان ثابت قرار دارد.

اسحاقی در پایان افزود: روش کار ما ویروس ضعیف شده یا کشته شده نیست، ما از یک پروتئین ویروس کرونا با نام اسپای استفاده کردیم و با تغییرات در ژنوم آن و همچنین فرمولی کردن آن، این واکسن را تولید کردیم. 

درگذشت مرد با تعصب فوتبال ایران، علی انصاریان

 « علی انصاریان » پیشکسوت فوتبال ایران پس از روزها نبرد نافرجام با ویروس مهلک کرونا در نهایت در 15 بهمن ماه 1399 چشم از دنیا فرو بست.

بار دیگر ایران عزادار شد...

چند روزی از درگذشت بازیکن سابق تیم ملی ایران، مهرداد میناوند نگذشته بود که بار دیگر این حادثه تکرار شد و ویروس کرونا  باعث شد که پیشکسوت فوتبال ایران، علی انصاریان  نتواند در برابر این ویروس مقاومت کند و زندگی او در سن 43 سالگی به پایان برسد.   

علی انصاریان متولد 14 تیر 1356 در تهران است. وی فوتبال حرفه ای خود را از سال 1369 در تیم جوانان پیام تهران آغاز کرد. بانک سپه، بانک ملی و فجر سپاسی  دیگر تیم هایی می باشند که او در رده نوجوانان در آن ها بازی کرده است. از آن پس او نیز فوتبال خود را به صورت حرفه ای تر ادامه داد و اولین گام خود را با بازی در تیم فجر سپاسی رده بزرگسالان برداشت. سپس در سال 1377 به تیم پرسپولیس ملحق شده و با پیراهن این تیم توانست در 88 بازی تعداد 6 گل ه ثمر رساند.

وی پس ازبازی در تیم پرسپولیس به مدت یکسال به تیم سایپا رفت اما دوام نیاورد و بار دیگر به تیم پرسپولیس بازگشت. انصاریان سابقه بازی در تیم استقلال تهران را هم دارد و در سال 1386 به این تیم پیوست. همچنین او سابقه بازی در تیم های لیگ برتری دیگری مانند استیل ‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. این پیشکسوت فوتبال ایران تعداد 6 بازی هم برای تیم ملی ایران به میدان رفته است. این مدافع نام آشنای فوتبال ایران در سال 1390 به طور کلی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

فعالیت در عرصه هنری

علی انصاریان پس از خداحافظی از فوتبال وارد عرصه هنرو بازیگری شد. وی در بیش از 10 فیلم و مجموعه ایفای نقش کرد. همچنین چندین برنامه اینترنتی را هم اجرا کرده است. پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی،اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا از جمله فیلم هایی است که او در آن ها نقش آفرینی کرده است. از دیگر فعالیت های این انصاریان می توان به هنر خوانندگی او اشاره کرد که در سال 1390 آهنگی به نام تشدید را در بازار موسیقی منتشر کرده و پس از آن به کار خود در این عرصه پایان داد.

درگذشت

بازیکن سابق سرخابی های پایتخت، از ابتدای بهمن ماه با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری شد و پس از چند روز مقاومت در برابر این ویروس در نهایت در 15 بهمن ماه 1399، در سن 43 سالگی چشم از دنیا فروبست و بار دیگر باعث شد شوک بزرگی به جامعه ورزشی ایران و هواداران فوتبال وارد شود.