hihotel

Hotel blogs

hihotel

Hotel blogs

دربی 94 ، آخرین دربی قرن

شهر آورد تهران به بازی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس گفته می شود. این شهر آورد علاوه بر ایران در کل جهان نیز از بزرگ ترین شهر آورد ها به شمار می رود. این دو تیم تهرانی اولین دیدار خود را در فروردین سال 1347 در ورزشگاه آزادی تهران انجام دادند که با نتیجه 0-0 به پایان رسید. شهرآورد بین تیم های استقلال و پرسپولیس بر اساس آمار سال 1387، عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و همچنین بیست و دومین شهر آورد بزرگ در جهان معرفی شد.

در ابتدا شهر آورد تهران در بین تیم های شاهین تهران با لباس سفید و تاج تهران با لباس آبی انجام می شد. سپس تیم شاهین تهران با مشکلات زیادی رو به رو شده و تمامی بازیکنان خود را به طور دسته جمعی از دست داد و این بازیکنان به تیم پرسپولیس پیوستند و از آن پس شهرآورد در بین دو تیم تاج و پرسپولیس  و سپس بعد از انقلاب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جایگزین آن شدند.

این دو تیم تهرانی تاکنون 93 بار در مقابل هم به میدان رفته اند که تیم استقلال 26 بازی و تیم پرسپولیس 24 بازی در این دیدار ها به پیروزی رسیده اند.

بازی های استقلال و پرسپولیس

نخستین بازی رسمی بین تیم های استقلال و پرسپولیس در سال 1348 در رقابت های جام باشگاه های تهران انجام شد که در آن بازی تیم استقلال تهران با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید. همچنین اولین بازی جام حذفی در بین این دو تیم در سال 1367 در یک چهارم نهایی با نتیجه مساوی به پایان رسید. در این رقابت ها مرحوم صفر ایرانپاک بازیکن با تجربه تیم پرسپولیس با 7 گل زده عنوان بهترین گل زن را از آن خود کرده است. در این رقابت ها علی پروین نیز با تعداد 20 بازی دربی، رکورد بیشتری بازی در این رقابت ها را به نام خود به ثبت رسانده است. ورزشگاه آزادی با ظرفیت 120 هزار نفر، در سال های 1362 و 1367 پرتماشاگر ترین بازی ها با تعداد 120 هزار نفر تماشاگر در این شهر آورد ها بوده اند.  

و اما شهر آورد 94

شهر آورد تهران یک رویارویی فوتبالی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس است. دربی 94، دومین دربی است که به دلیل ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. از ساعت 16:35 امروز 22 دیماه 1399، دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران بین این دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

محمد رضا احمدی، این دیدار را که به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد را گزارش می کند.

ترکیب تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی 94

ترکیب تیم استقلال در دربی 94 : رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد‌ موسوی، محمد نادری، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، وریا غفوری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

 ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید‌جلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد